N-8092 За N-8094 5 причин, почему CTP всегда использует N-8092, а не N-8094 на рынке дизельных двигателей 1) N-8092 производится при более высокой минимальной плотности (на 40% больше), чем N-8094 (8092 = 1,20 г / см или 75 фунтов/куб. футов в мин. по сравнению с 8094 = 0,87 г / см или 54 фунтов /куб. фут в мин.).
2) N-8092 имеет более плотную пористую структуру, которая будет предотвращать проникновение жидкостей гораздо лучше, чем N-8094.
3) При одинаковой толщине прокладки и нагрузке фланца для сальника N-8092 необходимо почти вполовину требуемой нагрузки меньше, чем для того, чтобы запечатать N-8094
4) Запечатывание N-8092 в среде под давлением газа более чем в 2 раза более эффективно, чем N-8094.
5) N-8092 обладает лучшей грязестойкостью, чем N-8094, что обеспечивает лучшее удержание нагрузки болта с течением времени. Более высокая плотность стыка = более длительная прочность запечатывания.
Выбор CTP пал на N-8092 (с "AS / 2" антипригарным двухсторонним покрытием) а не на N- 8094, потому что это обеспечивает удовлетворительное уплотнение и удержание нагрузки, и выдающееся давление
Материал | Тип прокладки | Материал | Применение | Температура максимальной небольшой продолжительности |
NCA-45 | Cork Gasket | Cork/synthetic rubber blend | Medium Oil resistance of most Sealing application:pValve CoverspOil PanspTransmission Pans | up to 200°C (392°F) |
CMP-4000 | Paper Gasket | Compressed MicroPore material, combining a unique synthetic fiber matrix and fully cured Nitrile Butadiene rubber binder | Excellent seability and torque retention properties for OEM and Industrial Applications. | up to 350°C (650°F) |
HFL-171 | Paper Gasket | Fully cured Nitrile Butadiene rubber binder | Heavy-duty and Industrial Applica- tions:pDiesel enginepTransmissionpRefrigerationpPiping | up to 290°C (550°F) |
HFL-781 | Paper Gasket | Controlled swell gasket mate- rial with Styrene Butadiene and natural rubber binders | Heavy-duty oil sealing Applica- tions:pDiesel enginepOil panspFront covers | up to 290°C (550°F) |
M5201 | Paper Gasket | High-density material with fully cured Nitrile Butadiene rubber binder | Heavy-duty Diesel engine Applica- tions:pOil resistancepFuel resistance | up to 290°C (550°F) |
MP-15 | Paper Gasket | MicroPore with a Nitrile Butadi- ene binder | Excellent low flange pressure se- ability and bolt torque retention for heavy-duty applications:pCompressorspDiesel enginespOthers | up to 205°C (400°F) |
N-8092 | Paper Gasket | Reinforced Cellulose with Nitrile binder | Excellent crush resistance at high flange pressure for Diesel Engines and Compressor Applications:pOilpFuelpWater | up to 180°C (350°F) |
PF-4S | Paper Gasket | Synthetic fibers, advanced fill- ers and Nitrile Butadiene bind- ers | Various Oil, Air, and Coolant Ap- plications:pOil panspFront coverspIntake manifoldspRear seals | up to 290°C (550°F) |
RN8011 | Paper Gasket | Low density Cellulose fiber material with high rubber filler content and Nitrile Butadiene rubber binder | Excellent sealing at low flange pressures for Oil and Water Applications: p Engine p Transmission pan gaskets p Water pumps p Environmental seals | up to 180°C (350°F) |
S-8091 | Paper Gasket | Latent cure Styrene Butadiene bound material with reinforced Cellulose fiber | Excellent sealing for: p Oil p Fuel p Low-pressure Steam | up to 180°C (350°F) |
TS-9016 | Paper Gasket M | MicroPore with a Nitrile Butadiene binder | Heavy-duty applications: p Valve body p Applications with high fluid pressures and flow rates exposure p Erosion Resistance | up to 290°C (550°F) |
VB-72 | Paper Gasket | MicroPore with a Nitrile Butadiene binder | Heavy-duty applications: p Valve body p Applications with high fluid pressures and flow rates exposure p Erosion Resistance | up to 290°C (550°F) |
EMC-7201 | Metal Gasket | Composite structure of highdensity, fully cured Nitrile Butadiene bound gasket facings chemically and mechanically fused to an expanded steel core | High performance Diesel engine structural joint applications: p Gear case p Flywheel housings p High pressure hydraulic joints | |
HTX-900 7% | Metal Gasket | Graphite-coated, high temperature facing material chemically and mechanically fused to an expanded steel core | High strenght, thermal integrity, and anti-stick performance sealing applications: p Exhaust manifolds p Header p Collector p EGR system gaskets | |
ML6 | Metal Gasket | Non-asbestos Cellulose fiber combined with Nitrile latex and thermosetting resins | High Performance, non-extruding metal support sealing application: Intake manifolds Transmission Braking system Industrial Applications | up to 205°C (400°F) |